fredag 22 juli 2016

Boktips: Kobra av Deon Meyer

Kobra är den åttonde deckaren av den sydafrikanske författaren Deon Meyer. Kommissarie Bennie Griessel är en skicklig polis och nykter alkoholist, Hans alkoholproblem påverkar både arbets- och privatliv. Vi får följa Griessel och hans kollegor när de löser ett fall med en kidnappad engelsk professor. Deon Meyers deckare är spännande från början till slut. Daily Mail utnämner Deon Meyer till "En av den här planetens bästa kriminalförfattare". Han finns absolut med på min favoritlista över deckarförfattare. När jag får en Deon Meyer-deckare i min hand är den svår att släppa, Kobra är inget undantag. Jag har läst alla hans åtta deckare och det är sällan en författare får så mycket av min tid. //Monica

Deon Meyers deckare listas här. Läs dem gärna i ordning:

1. Död i gryningen
2. Jägarens hjärta
3. Devils Peak
4. Tretton timmar
5. Den sista safarin
6. Spåren
7. 7 dagar
8. Kobra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar