fredag 16 april 2021

Mellan djävulen och havet av Maria Adolfsson


För några veckor sedan läste jag Stormvarning av Maria Adolfsson,
du kan läsa det blogginlägget via länken

En spännande deckare från ett helt nytt land, den fiktiva önationen Doggerland som ligger i havet mellan Storbritannien och Skandinavien. Men författaren beskriver Doggerland på ett så bra sätt att jag gärna skulle vilja åka dit. Stormvarning är faktiskt del 2 i serien om Doggerland, så nu är frågan: ska jag börja med del 1 eller fortsätta med del 3.. för jag känner att jag gärna vill läsa mer om Karen och Doggerland .. och det blev del 3 jag fortsatte med!

Mellan djävulen och havet är den tredje delen i serien om  Doggerland, ett fiktivt örike mellan Skandinavien och Storbritannien. Där arbetar kriminalinspektör 
Karen Eiken Hornby

Karen hamnar hos goda vänner på en hemlig avslutningsfest hos framgångsrika skivbolaget KGB efter en lyckad skivinspelning med världsartisten Luna, som i hemlighet befinner sig på Doggerland för att spela in sin första skiva på många år.
Men nästa morgon är Luna försvunnen och Karen kämpar mot klockan för att ta reda på vad om hänt innan medierna får veta. Samtidigt angrips ännu en kvinna av en våldtäktsman som gäckat polisen under en längre period. Karen får mycket att göra samtidigt som hon inte känner sig riktigt i form och kallats till de årliga proven alla poliser måste göra och resultaten ger Karen  ännu mer att fundera över som innebär stora förändringar för både henne och andra. Hon ställs inför omöjliga val

Du hittar böckerna på deckar-avdelningen eller varför inte börja med en gång och läs e-boken i Biblio-appen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar