fredag 15 januari 2021

Stormvarning – Maria Adolfsson



Visst låter det spännande med en deckare från ett helt nytt land!
Stormvarning av Maria Adolfsson utspelar sig i Doggerland. 


Boken inleds med att en man hittas vid ett vattenfyllt dagbrott på Doggerlands nordligaste ö Noorö. Det är juletid men kriminalinspektör Karen Eiken Hornby kastar sig in i utredningen, lättad över att slippa julfirandet. När ytterligare ett mord sker framträder kopplingar till ett lokalt whiskydestilleri, men Karen oroas mest över om hennes lindrigt laglydiga släktingar är inblandade. Det blir en svår balansgång mellan hennes privata jag och rollen som polis. 


En spännande deckare från ett helt nytt land, den fiktiva önationen Doggerland som ligger i havet mellan Storbritannien och Skandinavien. Men författaren beskriver Doggerland på ett så bra sätt att jag gärna skulle vilja åka dit. Stormvarning är faktiskt del 2 i serien om Doggerland, så nu är frågan: ska jag börja med del 1 eller fortsätta med del 3.. för jag känner att jag gärna vill läsa mer om Karen och Doggerland / Helena


1) Felsteg
2) Stormvarning
3) Mellan djävulen och havet


Du hittar böckerna på deckar-avdelningen eller varför inte börja med en gång och läs e-boken i Biblio-appen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar