fredag 12 augusti 2011

Filmtips - Sarahs nyckel


Filmen bygger på Tatiana Rosnays bok som låg över 100 veckor på New York Times bästsäljarlista. En film kan inte få med alla händelser och känslor som ryms i en bok, så jag var lite skeptisk när jag startade filmen eftersom det inte var så länge sedan jag läste boken. Men jag rycktes snabbt med i handlingen. Filmen förmår att skapa de rätta stämningarna och jag upplever historien som väldigt gripande fast jag vet på förhand vad som kommer att hända. Det här är helt klart en av de bättre filmer jag sett i år./Monica

Författarens websida: http://www.tatianaderosnay.com/

 
 
Läs gärna min bokrecension av Sarahs nyckel! Du kan till exempel söka upp boken i högerspalten under Kategorier och klicka på Monica tipsar så ligger boktipset där bland flera andra trevliga tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar