torsdag 28 juli 2011

Medelhavsväxter i kruka av Eva Rönnblom

Tillhör du precis som jag dem som vill förlänga sommaren och odla medelhavets växter som citron, fikon och härliga kryddor hemma. I boken "Medelhavsväxter i kruka" kan vi både lära oss mer om växterna samt var de kommer från. Boken har många praktiska tips som jag uppskattar om vad man gör när bladen gulnar, konstiga kryp anfaller och hur man ska blanda jord. En bok med många härliga bilder men samtidigt många kloka råd som gör att detta är en bok jag känner att jag kommer att återvända till när jag behöver lära mer om mina växter och deras skötsel. / Helena

Eva Rönnblom är trädgårdsjournalist & tecknare och skriver för tidskriften Allt om Trädgård, boken innehåller många av Evas fina teckningar. Du kan se mer av hennes bilder på webbplatsen
                                               http://illustratorcentrum.se/medlem/eva-ronnblom.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar